Któremu właścicielowi firmy serce nie zaczyna bić szybciej na myśl, że jego przedsiębiorstwo ma możliwość opanować zagraniczne rynki i stać się de facto liderem w dostarczaniu konkretnych produktów lub usług? Chyba każdy z nas, przedsiębiorców chce, żeby wkład czasu i pieniędzy, jakie czyni, przyniósł mu w późniejszym czasie sławę i spore pieniądze. by tak się stało, musi być przeprowadzona internacjonalizacja przedsiębiorstw, które pretendują do miana globalnych.
Zanim jednakże zdecydujesz się na taki krok, powinniśmy analizować wszystkie wady i zalety. Zaletami będzie głównie możliwość nieograniczonego rozwoju. Firma, która wie jak zainwestować swoje pieniądze i tworzy bardzo dobre rozwiązania, zyskuje tym samym sposobność osiągnięcia faktycznie dużych profitów i stworzenia sobie brandu, jakiego inne firmy będą jej zazdrościć. Spore zarobki gwarantują możliwość swobodnego reklamowania się, pozyskiwania coraz to nowych nabywców i klientów. O ile natomiast chodzi o wady, to WRPO Wielkopolskie: 1.4.1 Internacjonalizacja wymaga przede wszystkim wkładu finansowego i w pewnych sytuacjach ten wkład jest bardzo duży. Wszystko uzależniony jest od tego, co produkujemy, jaki rynek pragniemy opanować i jakie rozwiązania zaoferować przyszłym kontrahentom. Z pewnością największe pieniądze pochłania sama reklama i konieczność przygotowania biur regionalnych dla konkretnych oddziałów. Wielką wadą może być także wątpliwa stabilność konkretnego rynku, bo RPO Łódzkie: II.2.1 Modele biznesowe MŚP co najmniej były nie wiadomo jak dobrze wykonane, to tak de fakto nigdy nie gwarantują sukcesu.
Więcej treści: RPO Łódzkie: II.2.1 Modele biznesowe MŚP.