Pewnie każdemu zdarzyło się zetknąć z wyjątkowo niemiłą obsługą, czy to w banku, czy w sklepie, czy też w restauracji. Trudno w takiej sytuacji wrócić do tego miejsca, w którym zostało się potraktowanym nieuprzejmie. I w jaki sposób pokazują badania, zła obsługa jest podstawową przyczyną utraty klienta. Niemalże 70% ankietowanych ludzi wskazało właśnie na ten powód. Dlatego także coraz więcej firm, także na Śląsku, korzysta z możliwości dokładnego sprawdzenia standardów i jakości obsługi klienta. Służy temu badanie, zwane mystery shopping, tajemniczy klient albo mystery shopper slask dla firm na tym terenie.
Na czym to polega? Jest to utajniona obserwacja zachowań sprzedawców lub konsultantów. Uprzednio przeszkolona osoba udaje się do danego miejsca, ażeby dokonać zakupu, złożyć reklamację lub też poprosić o zaprezentowanie jakiejś oferty. Na przykład, tajemniczy klient Bielsko-Biała odwiedza wyznaczony sklep odzieżowy i wciela się w rolę typowego konsumenta – prosi o pokazanie określonego towaru, pyta o rozmiary, dostępne kolory, ewentualnie dopytuje o promocje cenowe. Oczywiście nie ujawnia prawdziwego powodu wizyty. Jego zadaniem jest głównie wnikliwa obserwacja. Po opuszczeniu sklepu, wypełnia kwestionariusz, w którym powinien zapisać wszystkie fakty związane z daną wizytą. Chodzi tu głównie o wszelkie zdarzenia, jakie miały miejsce, a nie opinie czy także indywidualne oceny. Dlatego także badanie odznacza się obiektywizmem.
Badania jakości obsługi Bielsko-Biała służą zatem wzrostowi poziomu obsługi, by prawie każdy klient opuszczał określony sklep czy placówkę usługową w tym mieście pełni usatysfakcjonowany.
Sprawdź więcej: badania jakości obsługi Bielsko-Biała.