Inwestycja w reklamę – czy to się opłaca

Projektowanie graficzne to pojęcie, z którym zapoznajemy się, gdy zakładamy firmę, gdy potrzebujemy logo, wizytówek, papieru firmowego lub materiałów drukowanych wymagających projektu graficznego. Każda firma, marka, stowarzyszenie, oraz wydarzenie dąży do tego, aby ogólny wizerunek graficzny był wysokiej jakości, zapadający w pamięć, nowoczesny i oczywiście bardzo szybko znany. Dlatego schemat graficzny jest tak istotny w marketingu.

Cel projektowania tożsamości korporacyjnej
Głównym misją zintegrowanego projektu graficznego jest zyskanie unikalnego, nowoczesnego i skutecznego podejścia na rynku (polecam: przeczytaj więcej o agencji reklamowej i tworzeniu identyfikacji wizulanej). Powinien on prezentować się w jednolity sposób od pierwszego spojrzenia, tak by klienci wiedzieli, o jaką firmę chodzi, gdy spojrzą na logo lub drukowane materiały promocyjne. Jeżeli już rynek nie rozpoznaje Cię na 1-szy rzut oka, rywalizacja jest o krok przed Tobą. Przy projektowaniu materiałów należy pamiętać o użytkowniku końcowym. Niezależnie od tego, czy projektujesz elementy do druku, czy do wykorzystania w sieci, możesz wpływać na odbiorców, dbając o różnorodne zmysły (zobacz więcej: materiały reklamowe). Oba rodzaje mediów zapewniają stymulację wizualną poprzez obrazy i typografię, niemniej jednak różnią się radykalnie, jeśli chodzi o przeznaczenie pozostałych zmysłów. Weź do ręki dziennik, kartkę z życzeniami lub miesięcznik, a zrozumiesz, co oznacza zmysł dotyku, który nie jest związany ze zmysłem wzroku. Możesz być stymulowany i przyciągany przez materiał, który wybierzesz, albo możesz być podekscytowany zapachem świeżo wydrukowanej książki. Projektując elementy stron www, można wykorzystać technologię do zapewnienia emocji multimedialnych. Do prac internetowych można dołączać filmy wideo lub animacje, aby tchnąć w nie odrobinę życia. Można nawet włączyć dramatyczną ścieżkę dźwiękową, ażeby urozmaicić zajęcia.

Polecam: www.iveno.pl/notes-na-spirali