Jak działa reklama zewnętrzna i co ją charakteryzuje?

Reklama zewnętrzna stała się już nieodłącznym elementem miejskiego krajobrazu. Można się z nią spotkać na ulicach wielkich miast , a ponadto przy drogach szybkiego ruchu. Częściej w tej formie reklamy wykorzystywane są plakaty wielkoformatowe, choćby bardzo popularne są również neony , a oprócz tego podświetlane szyldy.

Reklama zewnętrzna zapewnia firmie dość dużo korzyści. Przede wszystkim jest to reklama bardzo dobrze widoczna, która – głównie dzięki swym rozmiarom – może skutecznie wpływać na przechodniów i przyciągać ich uwagę. Jest to reklama, która pozwala utrwalić w oczach przechodniów wizerunek firmy i w prosty sposób przekazuje im informacje na temat działalności jakiegoś przedsiębiorstwa lub konkretnego produktu. Tego rodzaju reklamy wytwarza dość dużo firm na przykład. reklama białystok.
Niestety, reklama zewnętrzna ma również wiele minusów. Do jej podstawowych wad zaliczyć można stosunkowo wysokie koszty produkcji oraz fakt, że wywieszone na ulicy plakaty i szyldy z czasem są niszczone przez czynniki atmosferyczne.
Reklamę zewnętrzną można podzielić na dwie zasadnicze grupy. Pierwszą stanowią plakaty wielkoformatowe, drugą – reklamy malowane.
Najlepiej rozpowszechnioną formą reklamy zewnętrznej są plakaty wielkoformatowe. W większości wypadków są one drukowane techniką sitodruku, dzięki czemu duża powierzchnia ma możliwość zostać pokryta farbą w sposób jednolity. Takie plakaty składają się częściej z kilku arkuszy, które po złożeniu tworzą jeden, gigantyczny obraz.
Inny charakter posiadają już reklamy malowane. Mogą być one znacznie większe od plakatów wielkoformatowych. Są one wyjątkowe. Tworzone są ręcznie, w jednym, niepowtarzalnym egzemplarzu. Nic dziwnego, że reklamy malowane kosztują znacznie więcej niż plakaty wielkoformatowe, drukowane w większości wypadków w bardzo dużej ilości egzemplarzy.
Reklamy malowane w ogromnej liczbie przypadków umieszczane są w tych miejscach, w których natężenie ruchu jest szczególnie duże. Swą formą, wymiarem, wyjątkowością i treścią są one w stanie wyjątkowo silnie wpływać na odbiorców. Choćby dużo kosztują, jest to genialna inwestycja, która może przynieść pozytywne efekty.