Katalog firmowy pierwszym krokiem do TOP

Rozpoczęcie pozycjonowania dla strony firmowej wcale nie jest takim prostym procesem, jak sądzi wielu właścicieli takich stron oraz – co ciekawe – równie wielu pozycjonerów. Witryny firmowe są bowiem traktowane w nieco bardziej specyficzny sposób od własnych „prostych” odpowiedników. Przede wszystkim są internetowymi wizytówkami danej firmy, a więc jej oficjalnym wirtualnym przedstawicielem w Sieci. Nic zatem dziwnego, że specjalistyczny i zadbany katalog firm przyjmuje do spersonalizowanych zasobów tylko witryny przygotowane w sposób schludny, które już na początek pokazują, że zorientowane są na internautę.

Z tego również względu katalogi takie uchodzą za jedne z najlepszych miejsc w Sieci, do których można dodać link do osobistej oficjalnej strony firmowej. Własną jakością, wartością oraz dodatkowo wysokim zaufaniem, jakim cieszy się wśród algorytmów Google, katalog firm stwarza czasem wysokie wzrosty stron firmowych na niszowe frazy. W większości dochodzi zatem do sytuacji, gdy już jeden link prowadzący z takiego katalogu jest w stanie podnieść lokatę witrynę na słabo obleganą frazę na topowe miejsca. Nie są to przypadki zachodzące w każdej sytuacji i w przypadku każdej niszowej frazy, ale prawdopodobieństwo, że w przypadku mojej witryny firmowej również do tego dojdzie, jest bardzo duże. Z tego także względu wykazy stron takie jak katalog firm, ze stuprocentową pewnością jeśli są zadbane, ciekawie prowadzone i moderowane, cieszą się ogromnym zainteresowaniem pomiędzy pozycjonerów. Zainteresowanie to jest wysokie również w przypadku samych właścicieli stron, którzy widzą w tym sposobność dodatkowej – czasami nawet w pełni darmowej – promocji.