Logo dla firmy

Profesjonalne logo firmy powinno być: Proste – zasada jest banalna – im mniej tym całkiem dobrze, sporo firm jednak do niej się nie wykorzystuje; Dopasowane do charakteru działalności firmy – znak graficzny ma nawiązywać do misji i wizji firmy, natomiast pamiętając o dążeniu do minimalizmu;

Uniwersalne – powinno uwzględniać możliwość jego powielania na różnych materiałach, projekty logo powinny zostać wykonane w programie graficznym z zapisem wektorowym, by móc je skalować w dowolnej wielkości; warto zwrócić uwagę na jego wygląd na tle różnorakich barw; by uniknąć wpadek graficzny projekt logo powinien być przygotowany, poza standardowego wersji czarno-białej i achromatycznej, tak aby potem nie było problemów z wykorzystywaniem (warto zobaczyć: http://www.poradnik.actinea.eu/projektowanie-logo); Ponadczasowe – pozwala to na lepszą identyfikację wizualną firmy, nie powinno ulegać trendom i nie należy go konwertować, a jeżeli już to ograniczyć się do drobnych, kosmetycznych przekształceń, zachowując fundament znaku graficznego; Mające jasny, czytelny przekaz – powinno być jak najbardziej ogólne, trzeba ograniczyć stosowanie niepotrzebnych ozdobników, nie warto upychać w logo rozbudowanych ilustracji, gdyż mogłoby to zakłócić jego przekaz i wprowadzić chaos; Zapamiętywalne – im łatwiejsze logo tym bardziej zapamiętywalne, łatwe symbole zwykle łatwiej się kojarzą. Aby całkiem dobrze zrozumieć sens tych zasad warto spojrzeć na logo znanych światowych firm, jak przykładowo. logo Coca-Cola, Adidas, IKEA czy Apple. Loga te istnieją od lat, są klasykami, nie zmieniają się z roku na rok i pod wpływem trendów. Są łatwo kojarzone i takie również powinno być logo naszej firmy.

Więcej informacji: http://www.poradnik.creatino.eu/projektowanie-logo