Piaskowanie konstrukcji stalowych

Piaskowanie jest procesem technologicznych służącym do czyszczenia albo kształtowania dowolnej powierzchni przy użyciu strumienia sprężonego powietrza w razie konieczności cieczy. Technologią piaskowania możemy osiągać różne jakości powierzchni (tzw. klasy chropowatości) w współzależności od tego jaki zabieg technologiczny będzie wykonywany następnie. Możemy otrzymać następujące klasy powierzchni: SA1 (po zabiegu powierzchnia jest odtłuszczona , a dodatkowo nie ma pozostałości słabo przylegającej farby), SA2 (bez większych śladów rdzy i powłoki lakierniczej), SA3 (szlifowanie/polerowanie do czystej stali). W przemyśle w znaczącej liczbie przypadków stosujemy piaskowanie konstrukcji stalowych żeby przygotować ją pod dalszą obróbkę taką jak np. malowanie, polerowanie czy chromowanie (piaskowanie konstrukcji stalowych). Znaczną zaletą tego procesu jest też fakt że można stosować ją przy konstrukcjach o złożonym kształcie kiedy nie ma sposobności zastosowania konwencjonalnego szlifowania. Piaskowanie ma także przewagę od klasycznych metod obróbki ściernej ponieważ jest bardziej precyzyjne – znacznie dokładniej usunie się korozję z szczegółu metalowego przy pomocy piaskowania ze względu na możliwość wykorzystania medium o różnej grubości, przez co zwiększa się penetracje powierzchni (piaskowanie Wrocław). Piaskowanie ma bardzo sporo zastosowań w przemyśle motoryzacyjnym, przykładowo. oczyszczanie powierzchni felg samochodowych z korozji. Oprócz felg piaskujemy też bloki silników, głowice silników czy elementy karoserii – części te posiadają w znaczącej liczbie przypadków skomplikowane kształty i nie posiada sposobów oczyszczenia ich w inny metodę. Pomijając przemysł motoryzacyjny, oczyszczać w taki sposób można również inne konstrukcje tj. podpory mostów, bariery czy korpusy maszyn.

Sprawdź tutaj: piaskowanie Jelenia Góra.