W obecnych czasach w bardzo wielu firmach podstawowym narzędziem pracy jest komputer. Dla wielu z nas awaria komputera czy sieci znaczy, że nie jesteśmy w stanie pracować, ani świadczyć usług. Z komputerami jak to należy z różnymi urządzeniami elektronicznymi tak bywa, że w pewnych przypadkach się psują. Nikt nie preferuje, aby jego długie godziny pracy i ważne dane nagle zniknęły dlatego, że zostały kłopoty z komputerem. Ważny jest również czas w jakim uda się przywrócić sprzęt do sprawnego funkcjonowania, bo wszak w każdej chwili kiedy nie możemy pracować to tracimy pieniądze. Dlatego też każda firma powinna skorzystać z pomoc zdalna. Całkiem prawdopodobne, że w bardzo dużych firmach opłacalne jest zatrudnianie informatyka na stałe tak, żeby opiekował się sprzętem elektronicznym, ale w znaczącej liczbie przypadków innych firm taka pomoc nie jest systematycznie potrzebna więc lepszym rozstrzygnięciem jest outsourcing – pomoc zdalna. W ten sposób nasza firma ma informatyka, który opiekuje się sprzętem komputerowym i serwerami, niemniej jednak korzystamy z jego usług jedynie wówczas kiedy są nam potrzebne. Taki informatyk może przygotować systemy i komputery, może wytworzyć sieć, uruchomić serwery VPS-y, naprawiać drobne dylematy z komputerami, instalować softy, zająć się przygotowaniem kopii bezpieczeństwa danych firmowych, pozbywać się złośliwych wirusów, doradzać w zakresie infrastruktury i jeszcze masa innych rzeczy. Warto wybrać dobrą i sprawdzoną firmę, która zna się na rzeczy i jest w stanie szybko pomóc w różnych problemach, które przytrafiają się w trakcie codziennej pracy przy komputerze. Każda firma powinna mieć takiego informatyka, który będzie opiekował się urządzeniami informatycznymi.