Każdy z nas dzień w dzień chodzi do sklepu i robi zakupy tak zatem kobiety i mężczyźni słyszeli, że istnieje coś takiego jak program lojalnościowy. Dla tych, którzy nie wiedzą przypomnijmy, że jest to działanie marketingowe, które posiada na celu zwiększyć liczbę sprzedaży spersonalizowanych towarów a również zacieśnić więzi z klientami. Częstokroć duże hipermarkety oferują programy lojalnościowe za radą, których zbieramy różnego rodzaju punkty, które potem wymieniamy na nagrody. W ostatnim czasie na stacji paliw Orlen był bardzo ciekawy program motywacyjny, z którego korzystało multum kierowców. Tankując samochód można było zdobyć odpowiednią ilość punktów, którą potem można było zamienić na interesujące nagrody rzeczowe lub pieniężne. Większe markety stosują karty rabatowe stałego klienta, które sprawiają, że ludzie w ogromnej liczbie przypadków odwiedzają konkretny sklep gdyż wiedzą iż za dane zakupy otrzymają rabat. Coraz częstokroć można spotkać programy lojalnościowe w sklepach internetowych. Za zrobione zakupy możemy otrzymać punkty, które możemy przy następnych zakupach wykorzystać w postaci rabatu czy także uzbierać i wymieniać na różnorodne gadżety. Sposobności jest realnie kilka wyłącznie należy umieć z nich należycie korzystać. Dzięki takim działaniom marketingowym sklepy pragną przyciągnąć większą ilość klientów w celu zaoferowania im własnych produktów czy usług. W zdecydowanej większości przypadków można program lojalnościowy zaobserwować w solarium czy na siłowni. Dostajemy karnet na korzystanie w, którym co któreś wejście jest tańsze albo w całości darmowe. Programy lojalnościowe są wyrafinowane i posiadają realny wpływ na sprzedaż, a ponad połowa Mieszkańców Polski przyznaje, że partycypuje choćby w jednym programie lojalnościowym lub posiada kartę stałego klienta. Jest to bardzo dobry pomysł o ile zostaje na rynek wprowadzona nowa marka i trzeba ją rozreklamować.
Zobacz więcej: program lojalnościowy