Sprzedawanie dzięki zapachom

Jeżeli masz sklep i pragniesz w dużym stopniu podnieść sprzedaż, to w takim przypadku warto zastosować reklama zapachowy. Jest to specjalna gałąź marketingu, której celem jest wytworzenie w kliencie potrzebę zakupu konkretnych produktów lub konkretnego produktu. Dzięki zapachom można sterować ludzkim działaniem i skłaniać ludzi do dokonywania konkretnych decyzji zakupowych.

Zakupowe wybory w ogromnej liczbie przypadków są nieuświadomione. Kupujemy coś, pomimo że wcale tego nie potrzebujemy bub potrzeba jest znikoma. Ma to psychologiczne wykorzystanie także w reklamie. Reklama, który stosuje zapachy, jest w stanie w znacznym stopniu poprawić obroty w konkretnym sklepie. Aromatyzacja wnętrz na dokładnie określone zapachy może w znacznym stopniu wzmagać sprzedaż i w tym przypadku sprzedaż może być poprawiona wręcz o kilkanaście procent jedynie i jedynie dlatego, że zastosowano konkretny zapach.

Znacząca większość ludzi dosłownie nie zdaje sobie sprawy, jak ważne jest to, w jakich sklepach ładnie pachniało i dodatkowo, że wykorzystano dokładnie określone zapachy. Tylko poszczególne mieszanki zapachowe są w stanie przynieść dokładnie określone efekty i to takie, które przełożą się w późniejszym czasie na bardzo dobre rezultaty w sprzedaży. Aromamarketing, bo tak nazywa się to działanie, jest w stanie przynieść nam ogromne zyski i to niewielkim nakładem kosztów. W dużej liczbie przypadków klienci, którzy są w naszym sklepie, mogą zostawić wręcz kilkanaście procent dodatkowo pieniędzy, z samego wyłącznie faktu, że wykorzystany był w sklepie odpowiednich zapach, który skłonił ich do zakupów. To z kolei bardzo dobra wiadomość.

Źródło: aromamarketing.