Skuteczna reklama to głównie odpowiedni przekaz. Im skuteczniejszy, tym szybsza i bardziej zadowalająca reakcja ze strony odbiorców reklamy. W informacji przekazu reklamowego ważne jest zaprezentowanie tych korzyści, które wynikają ze skorzystania z oferty nadawcy reklamy. Taka reklama to przede wszystkim apel do klientów, który ma możliwość przybierać trzy formy.
Przekaz reklamowy ma możliwość skorzystać m.in. z apelu racjonalnego. Tutaj ważne jest odwoływanie się do konkretnych korzyści związanych z dokonaniem zakupu reklamowanego produktu. W większości wypadków tekst takiego przekazu skupia się na jakości produktu, na jego licznych walorach oraz użyteczności, najczęściej w takim apelu podkreśla się też oszczędność jako jeden z najlepiej niebagatelnych walorów produktu.
Reklama ma możliwość wykorzystać również apel określany mianem emocjonalnego. Taka treść musi się odwołać do uczuć odbiorców reklamy i wzbudzić w nich pozytywne emocje, dzięki którym szybciej podejmą oni decyzję o dokonaniu konkretnego zakupu. Nierzadko w takiej reklamie nadawca próbuje odwołać się do uczuć negatywnych, co natomiast jest zabiegiem dość ryzykownym i niebezpiecznym. W wielu przypadkach wykorzystywane są więc pozytywne emocje, takie jak: miłość, przyjemność , a ponadto duma. Reklama może przybierać różnorakie formy, wykorzystywane są róznorakie formy jej przekazu: gazeta, telewizja, internet, kino, telefon, szyldy, banery, dlagi reklamowe i tak dalej. Część z nich możemy zainicjować samemu, w jaki sposób flagi reklamowe które zakupić można w specjalny sklepie – sklep z flagami.
Reklama może skorzystać również z apelu moralnego, który opiera się na takich kategoriach, w jaki sposób dobro i zło. Bardzo często taki apel pojawia się w reklamach o charakterze społecznym, kategorycznie w małej liczbie przypadków pojawia się w reklamie towarów codziennego użytku.