W jaki sposób właściwie dobrać reklamę do określonych potrzeb?

Reklamę właściwie każdy z nas zna. Przeważnie kojarzy nam się ona z reklamą telewizyjną, która przeszkadza nam oglądać film czy program w TV. Jednakże reklama to bardziej niełatwe zjawisko, które ma wiele definicji. Jedna z nich mówi, że reklama to wszelka płatna forma przedstawiania i popierania produktów, usług , a oprócz tego idei przez określonego nadawcę, nie w metodę usługowy. Funkcjonuje kilka rodzajów reklam, które można wyróżnić z punktu widzenia celów strategicznych przedsiębiorstwa. Posiadamy zatem: reklamę informacyjną, zwracającą uwagę na korzyści, jakie osiągną nabywcy kupując reklamowany produkt lub usługę, reklamę przypominającą o istnieniu produktu i jego wzmocnionych korzyściach, czy też reklamę wspierająca, stosowaną dla przedstawienia punktu widzenia w sprawach kontrowersyjnych dla środowiska kontrahentów i zweryfikowania niewłaściwego odbioru działań przedsiębiorstwa. Jest też reklama osłonowa, wykorzystująca sprawdzoną markę pewnych produktów do wprowadzenia na rynek nowych wyrobów tej samej marki. Innym rodzaj to reklama ukierunkowana, kierująca klientów do miejsc dystrybucji, w których znajduje się oferowany produkt albo usługa. Znacznie w dość małej liczbie przypadków mamy do czynienia z reklamą najwyższej klasy – skierowaną do ludzi wolnych zawodów – adwokatów, lekarzy i doradców majątkowych. Posiadamy również różnorakie formy prezentowania reklamy np. reklama w radiu, telewizji, internecie, gazecie, flagi poznań. Każda z nich będzie spełniać nadzieja względem określonej grupy odbiorców i przy dobrze wykonanej strategii reklamowej odniesie sukces.