Warto brać witaminy

Przenigdy nie jest za wcześnie, by zadbać o własne serce. Wręcz, o ile w Twojej rodzinie nie występowały problemy z miażdżycą i inne choroby serca, to szybkie tempo życia, stres i niedbała dieta nie sprzyjają Twojemu zdrowiu. Jak temu zaradzić? Najważniejsze są witaminy – witamina d.

W walce o zdrowe serce konieczne jest gwarancję organizmowi nienasyconych kwasów tłuszczowych omega 3, a gdyż nasz organizm nie posiada możliwości ichniejszym syntezy, priorytetową opcją jest dostarczenie ichniejszym wraz z pokarmem. Nienasycone kwasy tłuszczowe pozytywnie wpływają na ciśnienie tętnicze krwi, obniżają stężenie triglicerydów, a też ryzyko CVD.

Jednak CVD jak i inne stany zatorowo-zakrzepowe mogą zostać spowodowane niedoborem witamin. Od witaminy B12 uzależnione jest stężenie homocysteiny, której podwyższenie łączy się wprost z opcją uszkodzenia ściany naczyń.

Także witamina D, choć kojarzona głównie z dobroczynnym wpływem na nasze kości, ma możliwość posiadać niebagatelny wpływ na układ krążenia. Jej niedobory zwiększają ryzyko zachorowań na niedokrwienne choroby serca, zawał, czy miażdżycę.

Jeżeli zatem pragniemy zoptymalizować dietę pod względem naszego serca – należy sięgać po ryby. Witamina B12, D , a ponadto kwasy omega 3 występują m.in. w tuńczyku. świetnym ich źródłem są również łososie i pstrągi. Najwartościowszymi są te o małym stopniu przetworzenia, a zatem świeże, mrożone i solone.

Jeśli styl życia nie pozwala nam wystarczająco zadbać o dietę – warto sięgnąć po właściwe suplementy, które zapobiegną niedoborom. W końcu serce mamy tylko jedno.

Polecam sprawdzić: witamina b12.